Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre! Genom att besöka vår webb accepterar du att vi kan placera cookies på din enhet. Läs mer
Din sökning innehåller för få tecken

Zington kom tvåa i World Usability Days designtävling

Med den medarbetarfokuserade designlösningen "Walk and Talk" kom vi på en andraplats i World Usability days årliga designtävling. Årets tema fokuserades kring pandemi-relaterade problem, och teamet som tog fram lösningen bestod av Isabella Koniakowski, Johnny Geokhaji, Marcus Liljeqvist, Ylva Boske, Per Grewin och Tommy Marshall. 

Utmaningen
Utmaningens mål var att hitta en användarcentrerad lösning till ett eller flera pandemi-relaterade problem, genom en designprocess.

Lösning
Vår lösning fokuserade på social, fysisk och mental hälsa hos Zingtons medarbetare. Vår research visade att många saknar den vardagliga och naturliga interaktionen mellan medarbetare, som tidigare fanns naturligt i arbetsdagen. Lösningen matchar två medarbetare som bor nära varandra till en Walk and Talk. Under promenaden ger lösningen förslag på olika frågor i syfte att fungera som en isbrytare.

Vår förhoppning är att lösningen ska underlätta för oss att hålla kontakten både professionellt och personligt. Se prototyp nedan.

Om World Usability Day Design Callenge och World Usability Day

The World Usability Day 2020 design challenge focuses on generating original interactive design experiences to address a one of the many human problems. 2020 has heightened.

World Usability Day is single day of events occurring around the world that brings together communities of professional, industrial, educational, citizen, and government groups for our common objective: to ensure that the services and products important to life are easier to access and simpler to use.

It is about celebration and education—celebrating the strides we have made in creating usable products and educating the masses about how usability impacts our daily lives. It is about making our world work better. It is about reaching out to the common citizen and spreading the message: We don’t have to put up with products and services that don’t work well and that human error is a misnomer.

No one should have to suffer through products and services that get in their way. People should not be made to feel stupid by technology.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er med UX och design? Kontakta mig!